onsdag 6 april 2011

Härliga Mysan

Mysan är det härligaste och fränaste tjej jag känner! En dag sitter jag och syr på maskinen och det ligger små tygbitar och trådbitar lite här och där. Mysan hittar en bit tråd och hon drar i den lite grann och så säger hon: "Mamma är detta en tråd?" "Ja, det är en tråd" svarar jag. "Mamma, det kanske är en led-tråd!" Jag vet inte hur man kan låta bli att le! Igår när jag hämtade henne på förskolan så var hon törstig och drack två glas vatten. "Ah, nu är jag mig själv igen!" Haha! Hon är ju som jag sagt tidigare underbar med sin lillebror och en morgon stod jag och hängde tvätt när han vaknade. Han började bli arg att han inte fick komma upp så jag bad My gå till honom och säga hej. JAg hör henne gå in till honom och så hör jag; "Heej, lille man!" och så hör jag att hon börjar leka titt-ut med honom! HAn blir ju så glad och jollrar!! När vi kom tillbaka hem från Östersund så tyckte My att det var skönt att vara hemma och for omkring och tog fram massa leksaker. Adam ligger på golvet och snurrar runt och helt plötsligt slänger sig My ner på golvet framför honom och tar tag i hans armar; "Nu tar jag dig!" HAN tyckte att det var fantastiskt roligt och jag och Henke bara tittade på varann och log! Igår när Adam låg på golvet och blev litemissnöjd så började hon göra dockteater för honom! Eller dockpirater som hon säger=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar