lördag 5 februari 2011

Gäsp

Idag är jag trött, lilleman hade ont i magen inatt och sov inte mer än två timmar i stöten, vilket då innebär samma sak för mig=( Han åt någon gång men flera gånger vaknade han och bara tok-grinade och det går inte att lugna honom utan det är bara att hålla honom tills han lugnar ner sig. Vid 6-tiden hade han vaknat minst en gång i kvarten de sista timmarna och då tog jag över honom till vår säng och väckte honom och då lugnade han ner sig och låg och pratade till kl 7 då Mysan vaknade av surret så då gick jag och båda barnen upp. vid 8.30 somnade han om och sov till 10 och då la jag över honom i vagnen eftersom vi precis var på väg ut. Då låg han tittade helt tyst i ca 30 min innan han somnade om. Henke höll på att jobba med skotern vi hämtat från Vilhelmina, My åkte skidor och jag försökte skotta bort plogvallen vid infarten.
Adam vaknade igen kl 11 och var sedan vaken till kl 14. Då åkte Henke och My till Biltema och jag tänkte passa på att vila lite eftersom han alltid brukar sova några timmar på eftermiddagen. Bara därför sov han bara i 30 min men vi låg kvar ytterligare 30 min tills de kom hem igen. Så jag har inte orkar mycket idag uta det har varit en lugn hemmadag och jag längtar nu tills att man får gå och sova och jag hoppas på en bättre natts sömn, speceillt eftersom My hela veckan sovit till kl 8 istället för 6!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar