tisdag 22 februari 2011

Sjukdomar

Det känns som vi varit mycket sjuka på sistone. Vi har varit snuviga mycket under hösten, framför allt My. Men bara lite hela tiden, inte så pass att hon varit tvungen att vara hemma. Sedan fick jag höra från grannarna för två veckor sen att magsjuka gick på förskolan. Vi var inte direkt sugna på att få magsjukan så jag hade tänkt hålla My hemma den veckan. Hon går ju egentligen tis-tors så på måndagen var vi och handlade och passade på att köpa lite pyssel och pennor och ritblock för att hålla oss roade. Sedan på natten till tisdagen så vaknade jag kl 2.30 av att My grinar och ropar. då har hon kräkts, dock väldigt lite men ändå. Så ner och tvätta av henne och sedan i säng igen och Henke la sig tillsammans med henne i hennes säng. Hon sov hela natten och vaknade inte ens när jag gick upp och väckte henke, jag hade knappt sovit alls med Adam som varit uppe och ätit och eftesom jag inte kunde slappna av utan låg och lyssnade in till Mysans rum hela tiden -trots att Henke var där. Hon mådde bra dagen efter så det var tur att vi hade köpt en massa pyssel så vi pysslade på. Jag var dock mer trött än henne eftersom jag sovit mindre så det var tur att honhade saker att hålla sig sysselsatt med=)

När hon sedan gick på förskolan igen förra veckan så ser jag en lapp på dörren; springmask går på avdelningen... Är det inte det ena är det det andra! Än så långe har vi inte blviit smittade men jag räknar med att det kommer....

I söndags på kvällen var Adam lite grinig och när det närmade sig läggdags tyckte jag att han kändes varm så jag kollade tempen och han hade feber. Han fick en alvedon och så fick han gå i säng vid kl 19.30. Han vaknade igen kl 21.30 och åt och sedan sov han inte mer än 1.5 timme i stöten. Flera gånger vaknade han varje kvart-var 30 min. Då var han otröstlig och ville inte äta,ville inte ha nappen, ville inte rapa, ville inte bli hållen och ville inte ligga i sängen... Så jag kan lova att vi var trötta igår. My påstod att hon hade sovit bra hela natten men jag har svårt att tro att hon inte kan ha hört Adam. Han hade feber hela dagen igår och hade svårt att sova även på dagen. Jag var tvungen att ge honom nappen var 30e minut så att han kunde somna om. då var jag själv så trött att jag mellan nappinsättningen slumrade på soffan medan My lekte runt mig. Det var vid denna tidpunkt som My hade sin festival i badrummet (läs om detta i ett tidigare inlägg..) Jag anade oråd men det var så skönt att få ligga och vila på soffan medan jag hörde henne plaska på golvet och prata med sina leksaksdjur som var med=)

Idag är dock febern borta och han sov riktigt bra inatt och sedan sov han 10.30-13.50 medan Mysan var på förskolan. JAag var tom tvungen att väcka honom för att gå och hämta My. Nu äår det dock jag som är förkyld; jag har ont i halsen och är snorig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar