måndag 28 mars 2011

jobbintervju

Nu verkar Umeå kommun har släppt på anställningsstoppet för nu har det varit ute tjänster. De hade en tjänst som soc.sekr i Holmsund/obbola som ligger 15 km från stan, en som soc.sekr för ensamkommande flyktingbarn samt tre (!) tjänster som soc.sekr i ungdomsgruppen!! Jag hade inte tänkt börja jobba redan då lilleman just blivit 7 månader men dessa chanser kommer inte ofta så jag sökte jobben. Och hör och häpna, jag blir kallad på intervju för alla jobben!! iofs så blir det bara två intervjuer eftersom jobben med ensamkommande flytingar och jobbet med ungdomar ligger under samma chef. Dessa jobb är mitt i stan och jag skulle så så så gärna få börja jobba i ungdomsgruppen! Jag var på intervjun till Holmsund idag och då visade det sig att de nu söker två tjänster. Jag tror att det gick bra, jag kan i alla fall stå för det jag sagt och det är det viktiga sedan är det upp till dem att bestämma vem de vill ha. På onsdag ska jag på den andra och jag hoppas mest på den! Vi hade ju som sagt inte tänkt att jag skulle börja nu, de vill ju att man ska börja så fort man bara kan men Henke har nu pratat med jobbet att han vill vara pappaledig så om jag får någon av tjänsterna så hoppas vi att han får komma ifrån snabbt=) Han är i alla fall laddad för att vara hemma så nu håller vi tummarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar