fredag 4 mars 2011

Storasyster My

Adam har en underbar storasyster som gärna vill hjäla till. Här matar hon Adam med gröt som är en storfavorit=) My är otroligt mysig med honom och vill gärna att han ska vara med. Ibland på morgonen när jag och my går ner brukar jag låta honom ligga kvar vaken i sängen och sedan hämta honom och då frågar hon alltid, "ska inte lillebror med ner?" Om han är ledsen medan jag gör ordning mat så brukar jag kunna höra henne "lugn Adam, mamma gör mat. Du är inte ensam, jag är här!" Hon är gärna mysig med honom när vi inte ser för jag tror hon tycker att det är jobbigt att vi ger henne komplinger. Hon ger honom ibland pussar när vi lämnat rummet för man kan höra henne säga "hihi, fick du en puss på näsan/pannan".

Mysans gillar inte att han dreglar på saker eller biter på dem så hon brukar ge honom leksaker men så säger hon åt honom att inte dregla på sakerna, vilket inte direkt är lätt för honom att följa. Mysans snuttefilt är ju helig och den får inte många låna. Men så en morgon nu i veckan gav hon snutten till honom när han låg på soffan. Hon tog tag i den och var på väg att stoppa den i munnen. Jag sa åt henne att han var på väg att dregla på den men hon bara tittade på mig och sa "men mamma, han får det!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar