torsdag 31 mars 2011

Vad göra?

Jag har ju som sagt varit på två jobbintervjuer i veckan. Båda meddelade att de skulle höra av sig tidigast nästa vecka. Jag hade ju den första på måndag till jobbet i Holmsund och på onsdagen var jag på intervjun till stan. Våra underbara grannar ställde upp som barnvakt på onsdagen för Adam, Mysan var ju på förskolan. Intervju på onsdagen var kl 10.30 och när jag går ut från intervjun och jag sätter på mobilen igen har jag fått ett röstmeddelande från chefen i Holmsund som vill att jag ska ringa upp. Jag ringer upp henne när jag kommit hem och tänker att det är något de missat eller ytterliga info de vill ha från mig eftersom de sagt att de hade intervjuer bokade nästa måndag. Jag får tag i henne och hon berättar att de fick en väldigt bra känsla efter att ha träffat mig så de vill erbjuda mig ett av vikariaten, i utredningsgruppen (det var den jag helst ville ha!). Jag blev totalt paff och kunde inte säga något förrutom att jag blev jätteglad. Hon sa åt mig att fundera i några dagar och sedan höra av mig. Jag blev verkligen jätteglad! Det har inte varit ute några vik knappt alls inom soc på flera år och så dyker det uppjobb som jag blir erbjuden!! Men så ska vi ju komma ihåg att jag även har varit på intervju för vik på soc i stan... Vad ska jag göra??!! Bussen till Holmsund tar ca 30 min från stan, så det blir ju lite pendling. Kanska har man dock större chans att bli kvar där ute än i stan.... OM man ens har en chans att få en av vikariaten som är i stan... Och blir jag erbjuden vik.et i stan som bara räcker september ut och de i Holmsund erbjuder mig året ut.... Först kommer inget på flera år och sedan ska man bli kräsen? VAD SKA JAG GÖRA??!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar